lördag 7 juli 2012

Löftet från i vintras

I förrgår påminde jag mig själv om något jag lovade mig själv i kallaste och snöigaste vintern:
Att när juli kommer och det är soligt och varmt ladda och njuta av ljuset, solen och lugnet. Att verkligen njuta av nuet och allt jag har i min omgivning.
Det är alltså vad jag avser att ägna mig åt! Jag konstaterade tacksamt att det är sådana dagar som igår man oftast bara drömmer om. Jag laddar därför in den i långstidsminnet för att kunna plocka fram i kallaste vintern och avnjuta.
Greta njuter också, här under schersminen
Kanske något även för dig? Jag förstår att livet är fullt av allehanda bestyr för dig som har familj, stressigt på jobbet eller gäster. Försök dock att stjäla dig till några ögonblicks lugn lite här och där då du bara njuter av att vara!

Inga kommentarer: