lördag 27 augusti 2011

Retro-lästips

Jag blev nyfiken på magasinet Retro efter att ha läst om den i någon blogg, var därför till kvarterets tidningsbutik och kollade + frågade efter den, men fann den inte fast biträdet tyckte sig känna igen namnet. När jag kom in en vecka senare berättade hon dock att hon hittat den, så naturligtvis slog jag till när hon kommit ihåg att leta!
Retro är en systertidning till Hus & Hem 
Jag har bara hunnit bläddra igenom och läsa lite i den än så länge, men tycker att den verkar lovande! Några exempel 465 adresser till sommarloppisar över hela Sverige, hemma hos Abba-paren under tidigt 70-tal, koll på kaffekopparna i retrostil och jämfört de nyproducerade med originalen från 50-talet samt letat upp de snyggaste designerpinnstolarna och berättar hur mycket du ska betala för dem. Det blir nog fler nummer av Retro i framtiden hos mig!
fredagsmys på Majas balkong med
både Retro, Vernissage och Biscotti

Inga kommentarer: