onsdag 17 augusti 2011

Drömboendet

I mina drömmars boende önskar jag mig en eldstad
helst en kakelugn som
denna jag hade på
Ynglingagatan, Sthlm

eller varför inte en järnkamin, som de
som finns på Österlen




Ett badkar är även det ett måste
tar nog gärna med mig det jag har
eller kanske ett som syrrans?
fantastiska sovrumstapeten vill jag förstås ha även där
och gärna i fler rum och färgsättningar!
Pärlspont står högt på önskelistan:
 som denna hos min
väninna  vill jag gärna ha 
allra helst i köket då, som hos samma väninna

































En trädgård vill jag givetvis ha:
med rosor, lavendel och lusthus
och givetvis en redig lavendelbuske!
För denna storlek bör jag nog bo i Frankrike,
men hoppas att Skåne ska räcka till!

... en vacker punsch-veranda likaså
som denna byggd av och tillhörande min
väninna, med pelargoner på givetvis









fast det är klart, med punschveranda är
inte lusthuset en nödvändighet,
men nu drömmer jag ju!
ett plank med klätterrosor vill jag också ha, men helst gula då

















Min trädgård ska dock inte bara vara vacker, utan också innehålla ätbara lockelser:
gärna körsbär, kanske plommon,
päron och äpplen med
en skörd som denna hos väninnan kräver nog växthus
med. Hon hade t o m fått Physalis i sitt rätt stökiga...
... och även pepparfrukter, som hon plockar här.

gärna ett som detta hos Violan, som jag lånat bilden av
Det är mina drömmar i ett blogg-skal, det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår din varma Dröm! Börjat elda i mina gjutjärnshistorier idag. Man bara njuter! :)
Annie Ahl

Annie sa...

Finfina Drömmar! Och vilket trevligt Reportage! Det blev jag Glad av!!

Lyckans Smed sa...

Tack både för beröm och för värdskapet! Det kommer fler "semesterbilder" senare