fredag 19 augusti 2011

Lyckligt lantliv årets semester

Lite mer bilder från mina dagars lantliv i Prästmon:
Stadslollan i prickig kjol o dito stövlar är undertecknad
fina hönor och tuppar levererar inga ägg än,
men en kväll serverades hemodlad tupp
riktigt god tuppgryta; intressant
att det blir svart tuppkött av tuppar
med svart kam och haklapp!
Finaste vännen har ett matchande
hus med punschveranda!


så här underbart är det i punschverandan!



inne finns pärlspont både i kök...
och det fantastiska gästrummet


i vardagsrummets kattharmoni finns samma soffgrupp
som i mitt barndomshem (som nu är till salu)!

delar av Physalis-skörden

de fantastiska röda krusbären


Punschverandan är enormt mysig med alla pelargoner

vackra färgkombinationer på köksbänken;
pärlspontens gröna är fantastisk till rosé-
vinet och det beigegula på väggen och de
totalt ohörsammade varningens ord!




















Tack för fantastiska dagar, kära vännen!
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

2 kommentarer:

Annie sa...

Verkligen Underbart - att du är så nöjd! Jag är minst lika tillfredsställd, fast jag bara var hemma! :-)

Lyckans Smed sa...

och jag kände mig hemma!;-)
/*