onsdag 24 augusti 2011

Bevara sommaren - jordgubbar

I o f s är det lite sent för jordgubbar på de flesta ställen nu men eftersom jag inte är särskilt förjust i sylt så fryser jag hellre in alla bär än att sylta dem och när det gäller saft så är det egentligen bara citrondricka och svartvinbärssaft jag dricker. För att bevara sommaren brukar jag spara jordgubbar, som jag bara mosar innan jag fryser in dem.
Troligen sommaren sista gubbar mosas och fryses in














Naturligtvis kan man även sylta gubbarna, men jag tycker att enkelt mosade känns ännu somrigare. Man kan givetvis också sockra de mosade gubbarna om man är en större sötnos än mig, som inte tycker det behövs!
Det är underbart att kunna tina upp en "påse sommar"
till vinterns pannkakor eller annat man njuter av.



Inga kommentarer: