måndag 25 juli 2011

Godaste sommardrinkarna

... måste vara min favoritdrink året runt, nämligen Bloody Mary
4 cl vodka
12 cl tomatjuice
tabasco efter smak
salt och peppar
(1 stjälk selleri)
Jag brukar inte vara så noga med måtten utan smakar mig fram till när den smakar godast. Oftast blir det väl mer vodka o tabasco medan toamtjuicen får stå tillbaka lite. Eftersom jag inte tycker om selleri brukar jag högaktningsfullt strunta i den med, allt för att njutningen, och därigenom även lyckan, ska bli största möjliga!
Inget kan väl gå upp mot en mastig
Bloody Mary i solen på balkongen?!
annars kan jag verkligen rekommendera en Lennart, som du enkelt svänger ihop ett glas av så här

3 cl (= 2 msk) Päron-cognac; t ex Xanté Poire au Cognac 
3 stänk Pressad lime
Fylles upp med Fruktsoda
En limebit
Häll i päronlikören och några stänk limejuice i ett highballglas som är rikligt fyllt med is. Fyll på med fruktsoda och rör om försiktigt. Lägg ner en limebit.
bild från www.cocktailguiden.com 
 Enjoy! Njut!

Inga kommentarer: