söndag 10 juli 2011

Glädjeämne vatten värt

Ibland gläds jag väldigt över sådant som andra tycker bara är vatten värt. Som exempelvis vatten. När jag handlade härom dagen blev jag överlycklig över att hitta Pellegrino, som jag tycker är det godaste italienska mineralvattnet (med bara lite kolsyra) på Blå center, matvaruaffären som ligger tvärs över min gård!
Pellegrino fanns tidigare att köpa på Systemet,
men tyvärr inte längre så har varit utan länge.
Det har annars varit väldigt svårt att hitta i min lilla stad och inte ens Grändens Delikatess, som har italienska delikatesser, säljer det, fast jag bett om det flera ggr.

Byn San Pellegrino, där S.Pellegrino tappas ligger 23 km norr om staden Bergamo i Italien mineralvatten är känt sedan 1300-talet för sitt ”magiska” vatten. Många doktorer från norra delen av Italien skickade sina patienter till källan för att dricka det hälsosamma vattnet.

Nu ska jag njuta av bara vatten i solen, italienskt!

Inga kommentarer: