måndag 11 juli 2011

hjälm med anor

Jag har sökt efter en cykelhjälm som jag inte ser så erbarmligt fånig ut, som jag gör i alla jag tidigare sett. I någon inredningstidning hittade jag ett företag i Danmark som gör hjälmar som ser ut som hattar, men de är vansinnigt dyra. Yakkay heter butiken som gör dem.Ni anar därför kanske min glädje när jag hittade en  med twead på, som faktiskt ser ut som en hatt!
Det var på den gamla överskottbutiken Old & Co, där de främst säljer gamla militärkläder, så jag antar att den tillverkats och används av soldater för länge sedan. Min syster såg den dock först och slog till och det fanns naturligtvis inte mer än en. Jag har dock inlett en övertalningskampanj för att få köpa av henne den.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: