måndag 4 juni 2012

Stor saknad

Åh vad jag saknar min ludna älskling! Om jag ändå hade tagit med mig henne; det finns ingen bättre "kurerare" när man mår dåligt än min lilla gumma. Just därför måste jag bara berätta vad som hände när vi var till veterinären för att vaccinera henne förra veckan.
Distriktsveterinärerna ligger bara tvärs över gatan från vår bostad så jag satte på henne koppel och  tog henne över axeln som en pälsboa när jag gick dit.
Både veterinären ock de tre sköterskorna var märkbart imponerande av min levande Birma-boa som hängde så snyggt över axeln. De tyckte också att det var kul att se en renrasig birma som är helt perfekt, bortsett från att tassarna inte är vita då. Hon var så snäll och satt bara på en egen stol och tittade medan vi pratade och reagerade inte ens när hon fick sprutan.
Det är så praktiskt att bara hänga henne över axeln
och eftersom hon gjort det sedan hon var unge
är hon helt trygg med det

Inga kommentarer: