söndag 24 juni 2012

Absolut strandläge

Min midsommar firades på landet med absolut strandläge, som det heter i vissa skrytiga mäklarannonser.
Det ovan är vad jag såg från min stuga vid 4-tiden på midsommaraftonen. Närmast magiskt.
Mitt i tallskogen ligger Jämtlands varmaste insjö med sandstrand och långgrunt.
Bryggan räcker en bra bit ut i sjön, men det är ändå inte ens midjedjupt om man hoppar i vid slutet av den...
Vädret var strålande, vilket syns här under Norrlands gullregn Karaganen.
En härlig bukett med ängsblommor fick ståta mitt på bordet (istället för under kudden)
... tillsammans med underbar jordgubbstårta. Precis som det ska vara på Midsommar!
Midsommar-lunchen, blev ganska precis som påskamaten; fantastiskt underbart god!
Fina alpklematisen blommar
... liksom violerna...
 och fantastiska orkidén Jungfru Maria Nycklar.
 Timmerlassen doftar barndomsminnen,
det finns inramade konstverk på stammarna
och i landet växer det, men mina tomat- och chilplantor har frusit. Basilika blir det dock nog nu när det ska bli varmt.
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Inga kommentarer: