fredag 8 juni 2012

Gul(d)kant

När man som jag älskar gult ska man verkligen befinna sig på Österlen nu, eller helst ännu tidigare, när alla rapsfält står i blom. Kolla bara här:
Underbart Gullregn, har jag skrivit om tidigare och så här härligt är det att befinna sig under.
Ginsten blommar för fullt i Bäckhalladalen så vart man än vänder sig är man nästan omgiven av härligt gula blommor.
De är så vackra både på nära och långt håll.
All raps är inte slagen än och även de gula blommorna är härliga.
Simrishamn är en väldigt trevlig stad, men vid t ex nationaldags-firandet nedan,
... som var enormt trevligt,
... kunde jag faktiskt inte släppa känslan av att vara statist i Hasse & Tages Äppelkriget.
Du förstår säkert varför när du tittar på Lions ordförande ovan. Han påminde mig mer än betänkligt om kommun-politikerna i den...
Far firade givetvis nationaldagen med jordgubbstårta, som även jag kunde njuta av. Gud så gott med kaffe och tårta när man bara ätit ris i en vecka!
Nu är vi på väg norrut, med ett stopp vid Wanås konst, där jag aldrig tidigare varit. Mer om det sedan!

Inga kommentarer: