torsdag 7 juni 2012

Det händer grejer,,,

Mina påtryckningar om odlings-lotter har i alla fall gjort att det händer lite i min bostadsrättsförening. Först kom ordföranden fram innan jag for och berättade att de bestämt sig för att plantera lite buskar och att en från Fröjas Trädgårdar varit dit och tittat. Hon hade även bekräftat att syren som klipps hårt kan ta upp till fem år på sig innan den blommar igen. Han sa att jag gärna fick komma med idéer på buskar och att en rönn ska sättas utanför min balkong bara ingen har nåt emot det, så det hoppas jag verkligen att ingen har! Det kommer ju också att innebära att vi får en massa sidensvansar där! Sådana brukar jag kalla för "vinterns svalor", fast de egentligen sjunger vackrare.

När jag så landat i Malmö i torsdags skickade Maja en bild:

"Det är en flaggstång de hållit på att borra för". Jag har funderat över det fula hålet som var kvar i gräset "efter julgranen" som jag trodde...

Efter att ha pratat med ordföranden skickade jag en lista på förslag så att det ska finnas blommande buskar, eller sådana med vackra bladverk, från tidig vår till hösten- Jag föreslog också att de källarnedgångarna jag tidigare tänkte gerillaplantera emot bår användas som stöd till klematisar och skickade med bilder av alla mina fina klematisar. Hoppas nu bara att de lärt sig att de kan lyssna på vad jag säger!

Inga kommentarer: