söndag 17 februari 2013

Tio skäl

I onsdags när jag legat med hjärnvärk hela dagen hittade en gammal bild som jag verkligen behövde hitta just då: 
Sari inköpt i Varanassi, Indien, november 2001,
Bindi från Singapore feb 2001 och smycken från
Roskilde eller London i slutet av 80-talet typ.
Uppklädd för masters-vernissage i Umeå.
Varför behövde jag då det, kanske du undrar, så här nedan presenterar jag tio tecken på att det var en dum idé att inte stanna i sängen då: 
  1. vaknar med hjärnvärk 
  2. petar upp piller o somnar om 
  3. äter frukost och spiller halva te-koppen över bordet så torkar upp 
  4. somnar om 
  5. fortfarande hjärnvärk när syster ringer och väcker mig när hon undrar om vi ska åka till landet, så förklarar att det inte är möjligt för mig, men att jag nog bör gå upp o göra lunch i a f 
  6. blir utskälld i telefonen (inte av syster)
  7. värmer mat och ställer på bordet. 
  8. spiller ut en tillbringare med vatten och torkar därför hela bordet och köksgolvet 
  9. äter upp den nu kalla maten 
  10. hämtar kaffe som jag ställer bredvid istället för på bordet -> ny städning vidtar. 
SLUTSATS: Jag skulle inte ha gått upp alls utan ätit direkt ur en konservburk utan nåt att dricka tills jag mådde bättre

Inga kommentarer: