söndag 17 februari 2013

Mitt problemlösar-problem

Jag måste verkligen ha hjälp mot mitt Problemlösar-problem! Under en enda dag (i fredags) har jag gett mig på att försöka lösa fyra (4) problem som andra oerhört kunniga människor kämpat med i åratal. Snacka om hybris; tur att det viktigaste problemet (att få hjälp mot mitt problemlösar-problem)  tycks vara ett litet steg närmre sin lösning i och med att jag nu kopplat in en chefsöverläkare på det (också) eftersom jag inte lyckats komma i kontakt med min tidigare terapeut under en månad.
den fina bilden på hur man bäst löser problem
har jag lånat från lynjyctrz.blogspot.se visar hur
jag tar itu med problemlösning också när just
problemlösningen är problemet. Jag behöver hjälp!
Jag började den dagen med att lösa problemet med att exportera hela en ljudfil (som jag dagen innan bara exporterat 1/3 av) till aif och fortsatte nog bara av farten. Eftersom det redan löst sig räknar jag inte ens med det, men hädanefter skulle inga problem bli lösta av mig (om de nu inte var film-relaterade till min egen film förstås). Tänkte jag, men började ändå igår dagen med att lösa ett matte-problem åt en vän. Just räkne-problem är ju enkla just för att det finns så klara regler, så det ägnade jag inte ens en tanke förrän efteråt. När det redan var löst...

Jag inbillar mig t o m att lösningen på ett eller två av de fyra problemen redan är på god väg att lösas också. Grejen är att när människor presenterar ett problem för mig börjar jag genast arbeta med problem-lösarmodellen på bilden ovan och om någon dessutom ber om min hjälp så går hjärnan nästan i spinn av pur glädje. Därför kan jag inte bara låta saker och ting bero från åskådarplats. Tyvärr är det problemet det problem som är allra viktigast för mig att få hjälp med att lösa. Problematiskt; eller hur?!

Inga kommentarer: