måndag 18 februari 2013

"Straffet"

Jag skulle lära Greta att när hon klöser på möblerna så kallar hon inte på matte fast jag alltid kommer springande då, utan då ska hon straffas för att hon inte får det. Att stängas in och inte få vara med. Det funkade jättebra tills jag ätit klart, gick in i sovrummet och insåg att "straffet" förvandlats till mysstund i mattes säng:..
Jag har funderat över det där med klösandet tidigare med, men när kattexperten Susanne Hellman Holmström, som jag också följer på Facebook, nämnde just det i Go'kvälls chatt om katter insåg jag att det är straffas hon behöver göras och bästa straffet för en social katt är att just stänga den ute ur gemenskapen. Fast inte när hon är trött uppenbarligen. Inte mycket till straff då hon istället har det bara gott, med andra ord. Titta bara hur straffad hon verkar känna sig.

Inga kommentarer: