fredag 14 januari 2011

Mellan hägg och syren

... nästan i alla fall! Så här efter jul kan man fynda hyacinter som "blivit över" efter jul. Hyacinten blommar ju egentligen på våren och själv brukar jag alltid byta ut allt jul-likt mot violetta toner efter nyår. Längtan till försommarens hägg och syrén lindras av att köpa Hyacinter  i vitt och violett, i alla fall min.
Hyacinterna satte jag i en silverskål, fodrad med plast
 för att slippa vattenspill (och vill heller inte förstöra skålen
med det).  Nästan som hägg och syren! Ljusstaken hade
alltid farmor på sitt köksbord, så nu står den på mitt.

Violetta toner i vardagsrummet. T o m Gretas agility-tunnel
går i lila och här syns hur mitt hem alltmer liknar en kattcirkus...
När tulpanerna kommer känns våren lite närmre...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt ut med det fräscha lila.
Har ockås köpt tulpaner, orangea, vad annars, men julen är kvar än.
Eva S
ps had tänkt gilla o dela på min fb men det är nåt strul så jag kommer inte in på fb via datorn grrrrr ds

Lyckans Smed sa...

Tack, Eva! Ja de gul/orangea tulpanerna är de finaste. Idag är det tydligen Tulpanens dag med, såg jag.

Jag hade också problem att komma ut på just Fejan nästan hela dagen igår, eller förrgår. Trodde det berodde på BBB, eftersom andra som har det också hade problem, men när jag ringde dit skyllde de på "utgivaren", alltså själva Facebook. Det konstiga är dock att syrran som bor tvärs över gatan och har annan internetleverantör inte hade några problem...

Fjedde73 sa...

Va fint! Gillar också böcker. Har ett ständigt pågående projekt att försöka få mina i bokhyllor. Det går sakta men säkert framåt. Har en idé nu som dock kräver en mindre investering i bokhylleväg. IKEA lär bli utvägen.