lördag 29 oktober 2011

Tankar om tidens ändringar

Inatt börjar vi att se tillbaka på sommaren, dvs sommartiden upphör och vi vrider därför tillbaka klockarna. Det tycker jag är det lättaste sättet att komma ihåg åt vilket hålla man ska vrida klockan. På våren ser vi fram emot sommaren o vrider därför fram klockan till sommartid, medan vi på hösten gör tvärtom.
min fina stations-klocka i hallen
köpte jag på rea på Jysk
En annan klocka är denna i Mörtis, dit mina älskade syskonbarn o svåger kommer snart:
 Så måste jag visa en blid till av min älskade Medinilla, som igår blev belyst av vaktis :
Nu sprayar jag den också med vatten varje morgon, vattnar noga och passar för drag, så nu vore det själva tusan om jag inte skulle få min "exotiska diva" att trivas och frodas!
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

2 kommentarer:

Tomtens Dotter sa...

Hmmm bra tänk, men hur gör man om man ser fram emot vintern då? ;-)

Lyckans Smed sa...

Det är jättebra att se fram emot tomten, men nu är det ju SOMMARtid vi pratar om o då ser man fram emot o tillbaka på just sommaren. Capice?
/*