onsdag 5 oktober 2011

Kyssäkta läppar

... är väl något att eftersträva? Eller i a f läppstift som håller färgen i nästan en hel dag, trots mat, dryck och andra påfrestningar.
Iver en mjukgrunds-etsning jag gjorde 1996. Jag
fettade in läpparna och kysste en plåt som sedan
etsades, färgades in o trycktes. Min bästsäljare, fasktiskt!
För att uppnå det i ansiktet har jag den ultimata metoden:

 
Börja med att fylla i läpp-konturerna med en penna.
Måla läpparna, helst med pensel, men det går nästan lika bra med själva stiftet med.









Bit av mot papper.
Pudra och borsta bort pudret.
Måla ännu en gång med stiftet.
Bit av och

Voilà
, dina läppar är nu redo att klara i det närmaste alla påfrestningar! Naturligtvis är det bra att måla igen o bita av efter att t ex ha ätit om det nu behövs. 
Möt världen med ett riktigt Colgate-smajl! Så här noga har jag sminkat mig under Kulturtant-dagarna på Allbergshallen Galleri & Konstkafé. Tror nästan jag hittat tillbaka till läppstiftet efter nästan 20 år utan, annat än då jag skulle göra mig riktigt fin...

Idag är för övrigt den allra sista FINALdagen, då Allbergshallen Galleri & Konstkafé håller öppet mellan kl 12 och 16. Du kan sedan bara köpa Konstbakelsen 2011 - Mespropp på Wedemarks konditori, Jamtli kafé och hos vissa av Jämtlands konstföreningar, men  bara  t o m söndag! 



All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 



Inga kommentarer: