söndag 9 oktober 2011

Skafferirensningens räddning

Ja, nu har hela mitt barndomshem packats ihop, familjen dragit till Skåne och på måndag kommer flyttlasset ned dit. Snopet nog beslutade sig mina föräldrar för att gå i pension och köpte hus i Simrishamn innan jag hann hitta boende där. Uppenbarligen är jag en trendsättare eftersom mina planer att bo där helt sonika fick dem att lägga ned firman och flytta just dit…
En sista måltiden i min barndoms bruna hus på Brunkullavägen blev Skafferi-surprise:
lax med tranbär brysselkål och Dijon-sås fick jag
Ett hopplock av vad som fanns i frysen, men det mesta blir faktiskt gott med goda Dijonsenap-röran
Créme fraishe
Dijon-senap
Rörs helt enkelt ihop och smakas av. Passar bra till nästan allt. Pannkakor är det enda undantag jag kommer på så här på rak arm och blodpudding, förstås.
Dijonsenap-röran höjer
nästan alla rätter till gourmetmat!

Inga kommentarer: