söndag 23 oktober 2011

Göteborg drar

Åh vad jag önskar att jag kunde vara med på vernissagen på Göteborgs Konstmuseum idag! Då har de nämligen vernissage för utställningen FRIDA KAHLO & DIEGO RIVERA med verk ur Jacques and Natasha Gelman Collection of Mexican Art.

Ni som har möjlighet tycker jag absolut ska gå dit! 
Vernissagen sker söndag 23 oktober kl 11.00-17.00 och museichef Isabella Nilsson hälsar välkommen kl 14.00
Utställningen invigs av Mr Luis Enrique Franco, Chargé d´affaires a. i. vid Mexikos ambassad i Sverige
Intendent Per Dahlström presenterar utställningen.

Frida Kahlo, Bruden som blir skrämd när hon ser livet öppna sig,
från 1943
Frieda Kahlo är en av mina absolut största förebilder som konstnär och när jag gick konstskolan arbetade jag väldigt inspirerat av henne.
Jag har sett många utställningar med hennes verk, läst böcker och sett filmer om henne, men jag hoppas ändå att jag hinner till Göteborg senast 22 jan 2012, vilket är sista dagen för utställningen!

Inga kommentarer: