onsdag 26 juni 2013

Syrenbersån och balkongglädje

Nu blommar det så vackert i min syrenberså att jag faktiskt skäms över att jag var så hårt mot vaktis om att han klippt ned den för mycket. Den blommar dock sent, antagligen för att den får sol först på kvällen. 

Tråkigt nog regnar det idag, annars skulle Maja och jag ha avnjutit pannkaka med jordgubbar just i den trevliga syrenbersån.
Annars är det nu precis på slutklämmen med syrenblomningen nu och de som blommat längst har nästan bara brunt på blommorna. Lite sorgligt, men än har ju inte schersminen börjat sin blomning än och det är dem Greta och jag uppskattar allra mest.
I år har jag även verkligen uppskattat min balkong. Egentligen vill jag ju inte sitta i full sol utan har gärna parasoll när det är varmt. Problemet tidigare år är att utan sol har det inte gått att sitta där, men i år har det varit suveränt skönt! Enda nackdelen är att det växer så dåligt när det blir sol först vid 17, men kvällssol är ju annars att föredra.

Inga kommentarer: