onsdag 12 juni 2013

Fö'lsedagen

Idag har jag blivit firad på min stora dag. Ingen stor fest, utan bara lugnt avnjutande av tillvaron på Österlen.
En hel hög med paket och jordgubbspavlova, som mamma bakat fick jag avnjuta
 
Utöver en liten glassmaskin, så att jag kan göra min egen glass av fina råvaror fick jag flera böcker. Vi for till Djupadal för att få Marie och Gustav Mandelmanns fantastiskt vackra bok signerad, men de var båda på examen idag, så dottern Tora, som gjort illustrationerna signerade och hälsade oss välkomna någon annan dag. Caitlin Moran ska lära mig Konsten att vara Kvinna (kan säkert behövas!) och så diktsamlingen Greta Garbos Tystnad.
Av familjen K fick jag både Konsten att vara Kvinna  och smaken av 70-talet i form av Bravo-choklad.
Det blev underbar pizza-lunch på Apotekarns och så for vill Kivik Art-center.
Det är ännu inte öppet för säsongen så eftersom det ligger på landet pågick skördearbetet mitt bland verken. Jag kommer att återkomma till det.

Inga kommentarer: