fredag 7 juni 2013

PiqueNique-mästarinnan

Till nationaldagen hade min allra käraste syster Maja, som verkligen gjort sig fin, planerat en picknick, som slår de flesta andra picknickar jag någonsin haft. Jag vill därför utnämna henne till picknick-mästarinna här och nu, samtidigt som jag tackar för en underbar dag!
en viking, en karolin och en sjuksköterska i ett sekelom-
spännande samtal vid kanonen som emellanåt fyrades av
Vi begav oss till Jamtli, där det dagen till ära var fritt inträde, för att äta picknick-lunch, som jag tror Maja planerat i flera dagar.
Hon älskar 50-tal och prickigt, som synes. Hon har därför helt fantastiska grejor, som du ser!
Våningsburken var fylld med fetaost, chili och olivblandning, rökt fläskfilé
och i nedersta våningen hennes underbara jordgubbspavlova. Min absoluta favorittårta så jag låtsades att det redan var min födelsedag eftersom jag inte kommer att vara här då. Till fanns både en flaska vatten och en flaska smaskig Pink Lemonade.
 
TV-kannan med kaffe är helt underbart vacker och av någon konstig anledning tycker jag alltid att sådant jag dricker ur blå glas och koppar är godare än annars.
Vi fann en perfekt plats i en slänt för vår picknick och njöt av det fantastiska vädret tillsammans med den enorma skara som samlats. Själva nationaldagsfirandet missade vi dock...
Inne på Jamtli fann jag min målning, som JLK köpt till samlingarna. Kul-kul!
Tackar PiqueNique-mästarinnan för en helt fantastisk dag!

Inga kommentarer: