tisdag 11 juni 2013

Från regn till sol

Igår reste jag från ett regnigt Östersund 120 mil till ett soligt Simrishamn.
Via ett regnigt Stockholm, där jag tänkt uppsöka den trevliga juice-baren från i julas, men den visade sig tyvärr vara stängd. Jag fick därför lov att nöja mig med en öl.
När jag landat i Malmö sken solen för fullt, men eftersom vi haft så varmt i södra Norrlands inland och fjälltrakter så känns det inte så mycket mer somrigt här egentligen. Syrenen blommar t ex också här nu.
I föräldrarnas fina trädgård blommar det för fullt och flera om och tillbyggnader har tillkommit sedan i julas. Här ett stilleben med fontänen, en groda och en Iris min mor haft med ända från sitt föräldrahem i Hackås. Den är med i Alnarps växtinventering, Växter från 1940 - 1950 talet.

Inga kommentarer: