måndag 3 juni 2013

Okynnesodling

Jag hade bestämt mig för att inte odla i år. Därför hejdade jag mig lite härom dagen och funderade över vad jag egentligen sysslade med.
Där stod jag nämligen med jord, leca-kulor, krukor och plantor när jag insåg att jag okynnesodlade. Utan att tankarna tydligen ens passerat min hjärna hade jag både inhandlat och burit ut allt på balkongen trots vårens beslut om motsatsen. Det måste ha varit den njutning som vällde upp inom mig när jag tog upp mina klematisar från vinterrabatten i maj som gjort sig omedvetet påmind...
 Jag satte timjan, rosmarin och lavendel i en balja i balkongens soligaste hörn. En ampel med Million bells och Campanula Blåklockor blev det också ovanför kryddbaljan.
Sedan tänker jag sätta kryddor och sallad i köksfönstret när jag kommer hem från Skåne, men sedan ska inget mer odlas! Har jag tänkt i a f...

Inga kommentarer: