lördag 29 juni 2013

Efterlängtat i syrenbersån

Igår kunde jag slutligen äta lunch i min syrenberså.
Alla förtjänar en egen syrenberså; det är så mysigt! Så här hemlighetsfull är Gamla Landhandelns syrenberså i Krokom. Maja och jag åkte dit härom dagen och det skriver hon om här.
Det är tredje sommaren jag bor här och innan jag flyttade in var jag säker på att jag skulle tillbringa mycket tid i just syrenbersån, för en sådan har jag alltid önskat mig.
Tyvärr föredrar Greta den andra bersån och schersminen, som står mitt emellan bersåerna. Vilket I-landsproblem jag har va?
På förmiddagen var jag in på Pigkammaren och såg detta bord. Det slutade med att jag köpte allt på brickan utom kopparna. Livet är för kort för att inte unna sig en lång fika är det ultimata budskapet på en bricka tillhörande ett fika-freak. (Ja, Maja köpte också en...)

Inga kommentarer: