söndag 27 november 2011

Jullik mandelkvarn

Vilken tajming; årets första snö formligen vräker ned som långsamma lapphandskar den första advent!

Nu kommer ett tips om en väldigt söt liten mandelkvarn i jullikt tomterött från Clas Olsson för 139,-.
Personligen använder jag min mandelkvarn
till att exempelvis riva ost med också, som här
Jag kan riktigt känna hur härligt det kommer att vara att julbaka med denna till hjälp för att höja julstämningen. Att göra mandelmassa kommer att gå på ett kick (vilket det iofs också gör med mixern, men den är tråkigare) och saffransbullar och julkakor likaså. Jag använder ju en hel del mandel i både matlagning, bak och "rå" i t ex morgonfilen, med en hel del inspiration från italiensk matlagning. En så'n tur att jag fick syn på denna!
lite mer julkänsla hos syster Maja med Grinchen - julen är stulen 
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: