söndag 6 november 2011

Inbillad cellist

Apropå en av de sista gästerna i Pluras kök. När jag läser i Aftonbladet att Joakim Thåström och Amanda Ooms åter är ett par kan jag inte annat än le.
eget montage med bilder av
Bodil Bergqvist och Sara Ringström
När jag läste Kajsa Grytts Boken om Mig Själv i somras avslöjades det nämligen att Ooms när hon var ung påstått att hon kunde spela cello. Grytt lyckades övertala henne att vara med på en skivinspelning, men när Ooms kommit släpande på en cello till skivstudion visade det sig att hon inte ens kunde stämma den. Att hon sa sig spela cello måste därför ha varit önsketänkande för att få vara med på skivinspelningen, vilket jag tycker är lite gulligt. Det är nämligen på ett helt annat sätt jag sett på Amanda Ooms tidigare. Jag hoppas nu att jag skriver detta just därför och inte av någon slags skadeglädje. Skadeglädje är nämligen inte alls som annan glädje, fast det låter lite som en travesti på Jonas Gardells påstående att även egenkärlek är kärlek...
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: