onsdag 9 november 2011

Naturen återtar

Som jag avslöjat tidigare fascineras jag av det imperfekta och av ett visst förfall. Jag kunde därför inte motstå att fota denna gamla Mercedes som jag passerar varje gång jag går till stan. Visst är det fascinerande med hur naturen ger sig på det till synes omöjliga uppdraget att bryta ned den och göra den till en del av naturen själv?
En Mercedes vars lack blivit bevuxen med mossa
Synd att det tar sådan tid bara för naturen att bryta ned all skit vi spridit till naturliga beståndsdelar... Här är ytterligare några bilder av förfall i naturens tjänst:
träd som tar över ett hus i Simrishamn


vid det tidigare stenbrottet i
Tobisborg, Simrishamn tar slyn över

förfallen brygga (?)











Även i Sydafrika var förfallet snyggt, men också farligt...
the Power-station i Johannesburg
Arkitekten och fotografen Christopher Payne är fascinerad av byggnaders liv efter människor. Han  är en krönikör över ruiner som fotograferar övergivna fabriker vid East River och High Line på West Side NewYork, som jag skrivit om tidigare.

bild från http://guyschmidt.wordpress.com/ 










bild från http://guyschmidt.wordpress.com/ 
All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: