tisdag 8 november 2011

Brunnen i Brunflo

Nu måste jag tipsa om en liten pärla till butik i den lilla orten Brunflo, där jag växte upp och gick i skolan. Nämligen lilla butiken Brunnen, som drivs av Brunflo församling och Svenska kyrkan, som faktiskt firar 20 års jubileum i maj 2012.





"Brunnen är ett diakonalt centrum inom Svenska kyrkanBrunnen ska vara en "oas" för alla människor. Vi säljer rättvisemärkta (!) varor och erbjuder samtal i lugn och trivsam miljö. Kom till oss och sitt ner en stund. Det finns enkelt fika till billig kostnad. Du hittar oss vid Brunflo torg, i samma huslänga som Centralkonditoriet och når oss på telefon             063-140 325 kan man läsa på deras hemsida.
Utbudet av rättvisemärkta varor är stort och de säljer även fantastiskt hantverk från t ex kooperativ i utvecklingsländer. Jag köpte bl a min fantastiska julkrubba i mörkt trä tillverkad i Madagaskar just på Brunnen:
det här är iofs Majas, men min är likadan
Vid kassan finns kaffe, te och bröd och när man är där sitter det alltid några runt borden fikar, diskuterar och har det gott. Precis som de önskar på hemsidan tycks Brunnen vara en lugn oas mitt i Brunflo.
På hyllorna finns flera sorters rättvisemärkt kaffe  och té, samt kakao, choklad och annat. Bl a säljs, givetvis, Kyrkkaffe.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: