onsdag 20 juli 2011

Ny kärlek

Jag har blivit lite småkär igår, måste jag erkänna. Den som knipit mitt hjärta kissar på golvet, sover nästan hela dagen och gillar att krypa in under kjolar. Det beror nog mest på att är ingen mindre än lilla collie-valpen Scott, som flyttade hem till en granne i förrgår.
Mysiga tremånaders-valpen Scott gillar kattmassage! 
Collies och Shetland Sheepdogs, som även kallas Sheltie eller dvärg-collie, är mina absoluta favoriter när det gäller hundar. De är så mysiga och sociala, fast Collies (stora) lätt kan bli nervösa av sig, eftersom de är framavlade för att hålla koll på och driva boskap. En stor anledning till det är säkert att farmor o farfar hade Kimmy, en Sheltie som jag bara avgudade när jag var barn. När Mrs Erzylie somnat in efter 16 år var jag väldigt sugen på en  Sheltie, men insåg att jag inte hade ekonomi till det. Så fick jag träffa min Greta, varpå jag inte kunde tänka på någon annan. Hon blir riktigt sotis när jag kommer hem och luktar valp...

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: