söndag 11 november 2012

Vernissagen att minnas

Igår var det slutligen vernissage-dag för jubileums-utställningen K75 och en sådan vernissage sedan. Den kommer jag att minnas länge!
Det var så vansinnigt mycket folk att jag vet att jag missade flera av de jag bjudit in, tyvärr. Här ovan syns vimlet vid invigningen.
Rosa Taikon håller ett föredrag idag och hon var där redan på vernissagem så att jag hann prata lite med henne. Hon var med på middagen och sålde även sin syster Katarinas Katitzi-böcker.
Vi sålde fika under hela vernissagen och här är det jag som sköter försäljningen.
Det är f ö Jimmy Dahlbergs fantastiska bilder jag främst  lånar här.
Vi konstnärer skulle ha huvud-prydnader, så det var många fantasifulla och vackra sådana. Här skymtar Madeleine Heldorsson i hatt framför Jini Hedbloms It's Raining in Syria
Här är det viss aktivitet i min video-installation Förväntan under vernissage-dagen: Vid dagens slut fanns massor av lappar med vad dolk längtar efter.
Efter invigningen spelades det jazz med Roy Okutani trio, liksom även under vernissage-festen.


Inga kommentarer: