tisdag 6 november 2012

Mystiskt lugn och allvarlig Garbo; knappast!

Det påstås att Garbo var så allvarlig och sällan log, men det tänker jag härmed motbevisa. Jag har nämligen funnit massor med bilder av en leende och skrattande Garbo, kolla bara:
Jag börjar med de små leendena


med mamma Gustavsson
 Övergår till de små skratten
 


Camille (1936)


Camille (1936)
 Till de allt hjärtligare:

Och avslutar med gapskratten:


Se där hur fel gamla rykten kan ha!
Bilderna ovan och under är ur Ninotchka (1939), där Garbo påstods le för första gången på film.
Jag har ett citat av henne också: "fun is good" [det är bra att ha kul]
Här kan du höra Mimi Polack berätta om när hon hittade på namnet Garbo.

Den som skulle vilja göra mig enormt glad kan förresten få ett Garboesquet [Garbo-likt] julklappstips i katalogen till auktionen av hennes saker på juliensauctions.com. Om jag bara haft $100 skräpandes så vet jag vart de skulle investerats...

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: