onsdag 25 januari 2012

Lyxhelg

Trots  hjärnvärk  blev det en riktig lyxhelg med massor med sömn och god mat.  Moules Marinieres   hos mig i fredags och på söndagen nyttjade jag för andra gången jag flyttade hit lyxen med föreningens bastu. Det är fantastiskt skönt att kunna utnyttja det, både mentalt och för hälsan när man känner sig lite småförkyld.
rymmer säkert 10 pers och dessutom
finns några träningsmaskiner i rummet bredvid
 Jag är uppvuxen med  bastu och den är det jag saknar allra mest efter försäljningen av mitt barndomshem. Det finns iofs på mitt gym i stan, men däremot inte i filialen runt hörnet härifrån, som är ett Expressgym.
subjektivt bastubad











Efter  bastubadet blev det lyxig röding-middag hos syster Maja, som jag berättade om i förrgår. Rödingen hade legat i min frys i flera månader, men var väldigt god ändå.
Till dessert blev det syster Majas egna enkla
Chokladmousse med mintsmak, mmmmm!
 så här enkelt gör du 2 port av den:
40 g 70 % choklad
2 dl hårt vispad grädde
några droppar pepparmintsolja
smält chokladen i vattenbad













ta chokladen åt sidan och
vänd ned den hårt vispade
grädden samt droppa i
pepparmint efter smak









blanda ihop till en jämn
mousse och häll upp i
portionsglas

toppa gärna med chokladknoppar och servera gärna
med en cappuccino, med t ex en kanelstjärna som här
Så njutbart och lyckogivande!

Inga kommentarer: