lördag 21 januari 2012

Lite tryckt stämning...

... har det varit den här veckan, eftersom alla min serigrafi-kunskaper verkar ha hamnat närmast oåtkomligt långt bak i mitt medvetande. Det är iofs inte särskilt konstigt egentligen med tanke på att det är hela 15 år sedan jag senast gjorde någon serfrafi.  Igår blev det dock några tryck, även om det varit vansinnigt lång väg dit...
 
Här belyses en beskiktad ram för att öppna fotoemulsionen. På så sätt kan man sedan tryckas serigrafier genom den.
Här är ett screentryck av en Klematis i den första färgen. Ja, fotot som är förlaga har tidigare visats här














Här är det Staffan som trycker träsnitt, men det ser i princip likadant ut när man trycker serigrafier.

Detta är vad jag kommer att sysselsätta mig med även idag, så att jag hinner få någonting klart denna vecka.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten! 

Inga kommentarer: