lördag 23 april 2011

Tanka energi

I Blossoms mars-nummer finns fyra tips om hur man kan träna sig till mer energi:
 1. Bestäm dig för att vara glad direkt på morgonen och väl att tolka allt som sker som positivt! Det ger massor med energi och gör allt i livet lättare.
 2. Försök göra någon annan glad, att uppmärksamma och uttrycka uppskattning för andra sprider lycka och energi.
 3. Skapa en daglig ritual där du svarar på i a f tre av dessa frågor, skriver ned svaren o tar med dit du går
   a. Vad blir jag glad avjust idag?
   b. Vad gör mig upphetsad just nu och varför känner jag så?
   c. Vilka tankar gör mig stolt idag?
   d. Vad är jag tacksam över nu? Räkna gärna upp fler saker
   e. Vem älskar jag)
 4. Skriv en lista på det som ger dig energi. Vad tycker jag om? Vad gör mig lycklig och vad får mig att skratta?

bild lånad från http://www.bloglovin.com
Till energitoppen hör:
 1. att tillhöra en positiv social miljö
 2. Humor
 3. Sex
 4. Fysisk aktivitet
 5. Mörk choklad


All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: