lördag 2 april 2011

Lena Linnros på Galleri Lars Bolin

Lena Linnros utställning på Galleri Lars Bolin får mig verkligen att längta till sommaren; all prunkande växtlighet får det riktigt att klia i mina fingrar! Linnros visar både fina detaljrika teckningar i krita och maffisgt färgstarkt måleri, som jag först tog för att vara i akryl. Läser mig sedan till att de främst är i olja och tempera och att hon målar dem uppsatta rakt mot väggen.


Det syns att hon är van att se och avbilda inte bara trädgårdar, utan även arbetet i dem och både pappan och farfadern var trädgårdsmästare! Jag förstår att både människor och växter fått agera modeller genom odlandet och arbetet med grönska. Linjerna känns välbekanta för Linnros och utställningen känns verkligen som en helhet och väldigt levande .


Utställningen pågår fram till den 6 april, så det är inte många dagar kvar att tveka på.

Inga kommentarer: