tisdag 19 april 2011

Det årliga traumat

Har dragit mig för att sätt igång med deklarations-traumat och tar det i omgångar, men blir ändå helt slut. Mina hjärnblödningar gjorde att jag inte ska hålla på med siffror och varje år vid deklarationstid förstår jag varför... 
Deklaration, ett årligt trauma
KROs deklarationshandledning gäller förra året fast den ligger på hemsidan och det bara är två veckor kvar till inlämning. Mitt förtroende för dem är därmed naggat i kanten.


För att klara deklarations-traumat har jag utarbetat strategin att börja i god tid och hålla på ungefär 1 h åt gången och däremellan ladda energi genom att måla eller utföra någon annan kreativ aktivitet som vitaliserar min högra hjärnhalva. Det är just det att räknande och bollande med siffror är så oerhört ensidigt vänster hjärnhalve-aktiverande att allmin kraft "rinner ur mig", som gör att jag ser deklarationen som Det Årliga Traumat. Egentligen borde jag se det som att jag genom det får en överblick över hur jag ligger till ekomoiskt, men det är inte det lättaste när det känns som om hjärnan ska börja koka...

Inga kommentarer: