söndag 5 december 2010

Andra Advent och Fas II

Idag är det den Andra Advent och därför har jag pyntat lite mer, till Fas II av totalt IV. Fas III blir till Lucia.
Metallhjärtat i mörk metall med
järnek köpte jag hos Mormor
Hildur och klädde med buxbom.
Glasdörren går in till mitt sovrum
och dörren med den gamla affischen
till min Skatt(=kläd)kammare.
i hallen har jag ett bord med en julklapp,
adventstake och fina gammaldags kort
köpta på julmarkanden. Inramad en bild
av gudinnan Lakshmi från Indien


i köket ett stilleben med ett
rött våningsfat från Åhléns, där
jag lagt torkade apelsinskivor,
stjärnanis, kanelstänger och
kottar. Framför en trägumma från
Butik Hamngatan 12, Östersund




















Vi har även firat andra Advent i Brunflo, hos mina föräldrar idag. Massor med gott bröd från Wedemarks konditori, där jag särskilt vill nämna Saffranssemlan.

lika god som den är vacker!
 Alla rosa texter länkar vidare.

Inga kommentarer: