onsdag 11 september 2013

Sommarminnen 2013

Nu är hösten verkligen här i södra Norrlands inland, så här färggranna var träden igår. Så jag tar tillfället i akt och sammanfattar sommaren jag trodde skulle bli mitt livs bästa i bilder:
Himmelriket vid Hackås vackra kyrka från
1100-talet. Där gifte sig såväl mina
morföräldrar, föräldrar och syster Mia
Det visade sig dessvärre stämma väldigt dåligt med verkligheten men många goda minnen har jag dock.
Marieby hembygdsgård erbjöd gott
fika i trevlig miljö, i vanlig ordning
Flera utflykter har det blivit, både i Storsjöbygden och i södra Sverige.
hembakat givetvis
Vädret har verkligen varit mycket bättre än förra sommaren, så har spenderat mycket tid ute med Greta.
Även från Österlen är minnena många efter två resor dit:
Här mors rosor var så här vackra förra veckan. Och hennes citronträd:
Hösten hade kommit så här långt i grymt torra Bäckhalladalen i Simrishamn med.
Där har knappt regnat på två månader och regnade bara någon millimeter medan jag var där. 
Inte ens näckrosorna kunde vara säkra på vattentillgången
Hallonen är små och torra liksom gräs och växter där ingen vattnat, men så igår regnade det hela dagen!

Inga kommentarer: