måndag 2 september 2013

Favorit-klättraren mm

En stor växande favorit är klematisen och jag hade tre som jag tog upp från vinterförvaringen nedgrävda i en rabatt i våras.
Jag var helt övertygad om att det var den violetta jag köpte ifjol som torkade på försommaren och att min vackra rosa var den jag satte i krukan ovan. Till min överraskning fick jag bilden ovan av Maja, som vattnar hos mig medan jag är borta. Den vackert rosa finns dock att köpa här i Simrishamn för mindre än en hundralapp. så det är egentligen inga problem, men lite snopet är det allt.
I fredags gjorde mor och far klart det sista i sin trädgård med. De köpte och planterade två vackra klematisar, två schersminer, en lilja och flera funchior flyttades.
Dessutom har vi lagt sten på flera ställen.
Så här blev en av uteplatserna.

Inga kommentarer: