fredag 21 september 2012

Old-school

Det har verkligen hänt grejor fort inom video- och ljudområdena märker jag särskilt tydligt när jag jobbar på Filmpoolen. Min mini-DV (Canon MX1 för dig som är insatt), som jag för övrigt kärleksfullt benämner DaVey, från 2001. Den var då var det senaste, men refereras nu till som Old-school. Bara för att jag filmar på fysiska band och inte bara sparar på minnen.
Det är fantastiskt med den ljudstudio som finns att använda där med.  Riktade mickar och ljudisolerat, vilket jag verkligen saknar hemma, där jag bor granne med en basist som jag gärna skulle vilja ägnade mer tid åt datorn istället för att öva på sin bas. Tack och lov att han inte spelar trumpet eller nåt i alla fall. Bastoner är lättare att ignorera.
Old-school är också kontakterna till bl a micken, som jag väl känner igen från PA:n och förstärkare sedan '80-talet när jag var aktiv i Musikforum. Det känns faktiskt lite tryggt för en tant som inte riktigt litar på ettor och nollor utan gärna vill ha nåt att ta på när det gäller att lagra hårt arbete.

Inga kommentarer: