måndag 3 september 2012

Lagom problem

Jag har nog hela mitt liv haft lagom-problem. Alltså inte  lagom  stora, utan problem med själva begreppet  lagom. Hur jag än försöker så blir det kanske lagom för mig själv, men omvärlden har alltid åsikter om att jag tar i för mycket eller inte verkar bry mig alls.
bild från svenskaspel.se
Gör jag något ska det vara ordentligt gjort och särskilt om nån ifrågasätter nåt så känner jag att jag måste ta i för allt jag är värd och verkligen överbevisa hen. Tar gärna i så mycket jag bara kan för att inte sedan kunna ångra mig och tänka att jag kunnat och borde ha gjort mer. Allt eller inget. Inte särskilt sunt, men en nödvändighet för en sån som mig.
Hararna verkar ha smaskat lite på min slinger-
krasse
, men alldeles 
lagom lite, bara i hörnen... 
Å andra sidan är det just den envisheten jag har mitt liv att tacka för. Om jag inte haft problem med lagom skulle läkarnas förväntningar på hur bra jag kunde bli helt klart ha slagit in.

Inga kommentarer: