tisdag 18 september 2012

När jag blir rik

... ska jag ta med mig de här bilderna av Greta Garbos evening-gown, som är ute på auktion nu tillsammans med en massa andra av hennes tillhörigheter, till en skräddare. Hon ska få klippa ut den till mig i finaste svarta sidentyget med mina mått och sedan ska jag allt sy mig en egen! 
Dels har jag knappast råd att bjuda på den och dessutom inbillar jag mig att Garbo var bra mycket smalare än vad jag är för tillfället. Sedan ska jag knocka-ut alla på nån fin fest som jag ska anordna själv om jag nu inte blir bjuden, med min blotta uppenbarelse. Så det så!
Då ska jag också åka med Ängla till Sydafrika och där ska vi dyka med hajar och späckhuggare skyddade i stålburar. Det ville jag göra redan när jag pluggade i Johannesburg och nu kan jag få sällskap av en som vet det mesta om just späckhuggare.
det här är målningen jag gjorde av en späckhuggare på
Änglas begäran för så där 1½ år sedan
Nu gäller det bara att verkligen bli rik snart också!



Inga kommentarer: