lördag 18 februari 2012

Nödvändigt mys

När jag hamnar i perioder av "akut uppladdningsbehov" är det bara en sak som gäller:
Greta i Gret-gropen i mina knäveck
att sova mig till energi och kraft. Då uppstår ett antal väldigt mysiga timmar. Greta kommer nästan direkt och lägger sig i mina knäveck, som jag numer kallar Gret-gropen. Så kan vi "mysa" flera timmar åt gången och det blir nog alldeles nödvändigt de närmsta dagarna när jag jag får ta igen mig och energiladda efter arbetsinsatsen i Grafiken.
Gårdagens "lyckade" tryck, blev dessvärre en aning defekta och måste därför göras om. Utöver det trodde jag mig ha förstått att de olika belysningstider jag fått rekommenderade beror på om man beskiktat båda sidorna eller bara den ena. När jag sedan belyste en ram i sju minuter eftersom den beskiktats på båda sidorna kändes det bra. Tills bilden än en gång duschades bort trots bara lätt, ljummen dusch-stråle helt utan att jag ens att rörde duken med handen. Jag fattar inte; det är som i Ö-vik fast ramen garanterat var helt ren. Cathrine, som också var där, kunde heller inte förstå vad som gjorde det fel. Själv bet jag ihop,  beskiktade  en ny ram o tryckte bilderna ovan. Kände mig riktigt nöjd, tills jag upptäckte att bilden hamnat nästan en halv centimeter för högt upp på dem alla, trots att jag mätt så noga när jag markerade för bladet. Suck; bara att inse att det inte är var min dag igår heller och att de fyra timmar jag tillbringat där hade varit inte bara bortslösade, utan dessutom att jag förstört fem blad utöver fotoemulsionen som inte härdats utan spolades bort...


Tur att jag sedan blev bjuden på god lunch och kunde få den nödvändiga "Gret-laddningen" hela kvällen; idag måste det gå bättre!

Inga kommentarer: