fredag 10 februari 2012

Konstnärliga tyger

Mina kollegor Kåre och Kajsa-Tuva Henriksson har gjort tyger till Frösö Handtryck, som nu presenteras på Möbelmässan 7 - 11 februari. Det kan du läsa mer om här.
Eftersom jag fick skjuts av syster Maja från Härke igår tog vi omvägen förbi Frösö Handtrycks fabrikslokal för att se vad nytt som finns där.
screen-ramarna till tygernas rapporter
(det mönster som repeteras) är som
konstnärers serigrafi-ramar

De här fina tygerna är andrahands-
sortering som säljs till fantastiska priser

Där var givetvis rätt tomt på folk, med tanke på Möbelmässan, där Frösö Handtryck har en monter (se längst ned!)
kuddar, stuvar och väskor under
diplom från bl a Svensk Form
brickor med tygmönter på
under Elle Interiörs designpris
Tryckborden upphör aldrig att fascinera mig. De är ju gigantiska jämfört med de jag jobbar med!
Och så en bild av nya Kollektion K:
"– Kåres mönster är väldigt art déco,  Kajsas  passar till inredning och
Karin Mannerstål har ett grafiskt mönster som passar till offentliga
miljöer. De kompletterar varandra väldigt bra, säger Rose-Marie Öhlund,
som driver Frösö Handtryck. På bilden syns de tre mönstren från
Kollektion K. Från vänster signerat  Kåre Henriksson ,
Karin Mannerstål och Kajsa-Tuva Henriksson.” 
Foto: Olof Sjödin ur ÖP














Slutligen något att imponera med:
kunglig glans foto: Rose-Marie Öhlund,






















Tänk vad kul det skulle vara att få sina bilder tryckta så här, även utan kungligheter!

Idag blir det något mindre tryck för mig i Grafikverkstan.

Inga kommentarer: