lördag 25 februari 2012

Slipp stryka gardinerna

Jag har länge tyckt att det är synd att behöva tvätta gardinerna varje gång man tar ned dem, fast de kanske hängt uppe i bara någon månad. Det sliter ju på tyget, men om man vill stryka dem innan man sätter upp dem måste de ju tvättas först. Tänkte jag
ja, det är mina julgardiner, som jag bytte bort alla av först härom
dagen. Jag måste prioritera vad som är viktigast och vägrar stressa
min mor har löst det "problemet" genom att rulla gardinerna på tygrullar, men sådana har inte jag plats med. Jag har därför tvättat mina gardiner snällt när jag bytt dem tills syster Maja undrade varför jag inte bara rullar dem utan skrymmande tygrulle, som hon gör. Så nu testar jag det och har bara hängt ut och vädrat dem. När man hänger upp dem igen är det bara att spraya med vatten så hänger de ut sig av tyngden av dem själva.

All rosa text är länkar vidare till det som nämns i texten!

Inga kommentarer: