lördag 17 maj 2014

Smaskiga sparrisar!

Att sparris är en stor favorit för mig kommer säkert inte som någon överraskning och just nu är det ju tid för färsk svensk sparris här nere på Österlen, så jag njuter.
en bunt färsk sparris från Köpingebro, där jag fotade härom året
I senaste Österlen Magasinet finns flera tips på hur man bäst bör behandla sin sparris, vilket jag gärna delar med mig av.
Flera flera tips om sparris lånade
ur Österlen Magasinet
Österlensparris i Skillinge firar faktiskt 15 år i år och bjuder på Sparrisdagar där just idag t o m den 8 juni och Skånesparris i Ingelstorp firar 17 och 25 maj liksom 6 juni på sin småskaliga gård!
Nykokt sparris med Hollandaisesås är bland det godaste
som finns och sådan gör du så här!
Maja brukar laga himmelskt god sparrissoppa à la Monica Ahlberg och igår hade kära mor lagat just den. Receptet hittar du här!
himmelskt god sparrissoppa à la Monika Ahlberg
på sparrisgrön djuptallrik med creme fraische i - mmmm

Inga kommentarer: