fredag 30 maj 2014

Glädjande post

Hittills har jag bara fått räkningar hit till Österlen. Så fick jag ett paket härom dagen.
Det visade sig vara en inflyttningspresent som kommer att växa med tiden från min fina vän!
Hon mindes hur mycket jag älskade hennes röda krusbär när jag hälsade på henne och har drivit upp en liten planta från sina buskar till mig!
Dessutom vet hon hur mycket jag älskar Klematis och skickade med en liten avläggare från hennes egen alpklematis (ovan), som kommer från Riga. Hon själv  fick en likadan miniplanta för ett antal år sedan och nu täcker den hela ena sidan av hennes härliga veranda.  Dessutom en liten ekplanta, som är tagen som skott utanför Tierp. Slutligen frön till Kajplök, som jag ska sätta så fort flyttlasset gått hit. I en kruka dock, eftersom det tydligen sprider sig som ramslök och då tar över odlingar helt.
Så fantastiskt roligt med presenter som växer. Lite synd bara att jag inte har någon kolonilott än, men jag har satt dem i krukor hos mor och far så länge och sätter dem i jorden antingen här, eller om jag får en kolonilott den här sommaren där.

Inga kommentarer: