tisdag 31 december 2013

Sluttampen av 2013


Jag uppnådde ju faktiskt flera av min mål under 2013.
14 januari bevittnade jag detta ljusfenomen med tre solar i
Östersund. Det var kallt, soligt och bedövande vackert
Eftersom jag blev så deprimerad i juli är det dock lite svårt för mig att minnas det, tyvärr.
3 februari hade jag tillsammans med Katarina FranckLinda Petersson
och Catarina Lundström + elever från Östersunds konstskola ett
konstsamtal med Anna Odell under hennes vernissage på Jamtli
Jag vill därför påminna mig själv och er läsare om mina goda stunder under 2013, så håll till godo!:
Under påskveckan njöt Maja, våra föräldrar och jag av den gnistrande härliga vårvintern i Mörtsjön en sista gång. I maj lämnade vi nämligen paradiset vidare till nya människor att avnjuta.
Jag gjorde ett knäck som konstkrönikör, vilket publicerades i Östersunds Posten 30 mars.
påskafton publicerade även ÖP min artikel om Hilma
af Klints
utställning Abstrakt Pionjär på Moderna Museet 
Den 4 maj hade jag filmpremiär av kortfilmen Borta Bra - Jämtland betraktat från Österlen.

En super8-film, inom projektet A fistful of Jamtland, som hade premiär på Bio Regina och även visades under Storsjöyran.

Min födelsedag firade jag på Österlen med föräldrarna, vi var även till Gunillaberg och midsommarJamtli med Pique-nique-mästarinnan Maja

I augusti for jag åter till Österlen och bl a till mysiga Bornholm.
Vi var till Gamla lanthandeln i Krokom och fikade hos Carina både på sensommaren och i adventstid. Där är alltid så mysigt!
I oktober deltog jag i Gunilla Sambergs fantastiska fortbildning för konstnärer om offentlig gestaltning. Det var såväl inspirerande som utvecklande och väldigt trevligt!
Jag i Brunnsparken härom dagen
I november insåg jag hur väl jag lyckats med viktnedgång och träning när jag kom i mina gymnasiejeans och insåg att jag är lättast på 2000-talet nu. Väldigt uppmuntrande!
I mitten av december fick jag tillfälle att skriva ut i 3D på Mittuniversitetet under en workshop i Additiv tillverkning. Fantastiskt kul!
Skål! ( bild från nyår 2010)
Gott slut och ett riktigt gott 2014 till dig nu!

Inga kommentarer: